Thursday, December 15, 2011

TOMPOK KU PATAH KAKI

ini la popo
Assalamualaikum....

Hari ni aku nak citer tentang cat aku yang nama Tompok a.k.a PoPo...entah macam mana boleh jatuh dari tingkap rumah ku. Cats yg lain jatuh tak der la sampai patah kaki. Tapi Si PoPo ni tiba2 pula jadi macam tu. Ini semua suratan takdir, kena lah aku dan suami terima.

PoPo ni memang kucing yg aktif kat rumah. Walaupun PoPo ni betina tapi memang dia suka panjat sana sini. Selalu juga aku marah tak bagi dia panjat tingkap. Entah la macam mana hari ni aku boleh terlepas pandang. Lagi pun aku tak sedar pun sejak bila PoPo ni jatuh. Tiba2 lepas aku bagi cats aku makan dalam pukul 1.00 tengah hari tadi, tiba2 aku rasa macam tak cukup jer bilangannya. Aku pun terjerit2 panggil PoPo....

Terus aku rasa tak sedap hati, sebelum suami aku turun cari PoPo, aku yg terlebih dulu turun. Memang betul PoPo jatuh dalam parit. Masa mula angkat PoPo tak jerit pun...tapi bila nak sampai depan rumah tiba2 dia mengiau kuat...bila masuk baru aku perasan yg kaki kanan PoPo dah terkulai. Suami ku mula panik...dia lari masuk bilik...aku faham dia memang sedih kalau cats dia jadi macam tu. Aku pun ajak la dia gi klinik bawa PoPo...tapi bila chek semula PoPo bukan patah dari kaki tapi dari pangkal peha. Kesian PoPo....terpaksa tanggung kesakitan.

Tapi lepas aku sapu minyak nampak dia ok sikit...ini pun tengah tidur. Tapi bila dia terjaga pasti dia akan mengiau sakit...

Ya Allah, sembuhkan lah PoPo ku Ya Allah...kesiankan dia Ya Allah...amin...

No comments: