Thursday, December 22, 2011

PASPORT

pasport malaysia
Assalamualaikum...

Hari ni aku nak citer pagi tadi Hubby ajak aku gi buat pasport. Maklum la dah lama aku nak buat pasport individu. Pasport lama aku tu dah hilang. Hubby pada mulanya kata kalau hilang kena buat laporan polis dan angkat sumpah bagai baru kita boleh buat yg baru. Tapi ini dah makan tahun. Kalau tak salah dulu aku buat pasport masa gi Umrah tahun 1995 lepas aku habis SPM.

So lepas Hubby tanya kawan2, so katanya jom la kita gi buat pasport baru...aku punya la senyum sampai ke telinga hehehe...syok tu...Bukan apa bila ada pasport segala impian ku kelak bakal terlaksana insya Allah.

Kerja2 nak buat pasport aku ni menjadi lebih mudah sebab kawan baik Hubby ada buka kedai yg menguruskan borang2 dan juga gambar2 untuk membuat pasport. So kerja2 tu akan jd lebih mudah dan cepat. Dan yang paling aku puji, sekarang ni kecekapan kakitangan Imigresen semakin terserlah. Aku bangga betul jadi rakyat Malaysia hehehe....dulu masa aku buat pasport 16 thn sudah punya la lambat..beratur punya la panjang...dari lapar sampai kenyang terus lapar balik tapi pasport tak siap2 juga hehehe....

So tepat jam 1.55 tengah hari aku dan Hubby pun pergi la amik pasport yg dah siap. Lepas dapat pasport tu aku terus buat wish dalam diam hehehe...aku ada tempat yg ingin aku tujui..insya Allah semoga impian aku akan terlaksa jua amin...

1 comment:

fini zaini said...

one of the gud gov agency goes to immigration..sgt efficient..depa layak dpt bonus yg byk..hihihi