Sunday, April 24, 2011

TIDUR BERBANTALKAN LENGAN SUAMI

gambar hanya hiasan
Assalamualaikum sahabat2 bloger sekalian,

Ok hari ni aku nak citer sikit tentang kelebihan untuk para suami dan isteri...:-). Aku baca artikel ni dari diari muslimah aku la. Aku juga ada dengar tentang kelebihan tidur berbantal kan lengan suami ni dari mulut pakar motivasi dan juga penceramah salah seorangnya ialah Dato. Ustazah Siti Nurbayah dan suami nya Ustaz Akhshah dalam rancangan "Semanis Kurma" yg di hoskan oleh mereka berdua setiap hari Khamis jam 10.00 malam di TV9 Di Hati Ku...:-)Tapi aku tak ingat la pula slot yg mana yer....hehehe...

Dari bancian ke atas 10 ribu pasangan yang berkahwin (sumber kajian MOHEMA) hanya kira2 45% sahaja isteri yg tidur berbantalkan lengan suami selepas 3 thn berkahwin. Dan hanya tinggal 21.7% sahaja isteri yg  masih tidur berbantalkan lengan suami selepas 10 thn usia perkahwinan (harap2 nya termasuk kami berdua hehehe...)

Tahukah kaum isteri, bahawa hormon bau phero yg dirembes dari ketiak lelaki / suami boleh mengaktifkan hormon wanita / isteri hingga mereka merasa damai dan tenang. Kira ini adalah salah satu terapi yang senang dan mudah di dapati di sekeliling kita hehehe...yg dah berkahwin la yer...yg belum sabar, tunggu dulu :-). Sebenarnya hampir 65% bau badan lelaki / suami datang dari celahan ketiak hehehe....dimana kelenjar phero paling aktif. So kalau suami anda bau busuk jgn la marah, bagus untuk ketenangan kita para isteri tau hehehe....:-)

Jadi para isteri semua, ketepikanlah bantal2 anda, tidurlah di atas lengan suami hingga ke pagi, hampirkan hidung di celahan ketiaknya. Tidak dinafikan anda akan peroleh pengalaman yg cukup rileks dan tenang, ianya tanda bahawa bau phero suami anda sedang bertindak balas dengan kelenjar hormon anda. Pengalaman ini hanya perempuan sahaja yg tahu betapa asyik dan rileks nya. Jangan la anda ketawa pula sebab ini adalah FAKTA ...tak caya?? Serius, percayalah sebab aku memang selalu buat macam tu hehehe...nanti para isteri jgn lupa tau buat hehehe...yg belum bergelar isteri sabaq sat nooo :-)

Dan dari kajian itu juga menyatakan isteri yg tidur di atas lengan suami akan tidur lebih lena dan mencapai tahap 7 hingga 8 dalam tahap lena tidur...:-).

Dan peringatan juga untuk para lelaki / suami, jangan lah shave atau cukur ketiak anda togel pula hehehe....biarkan sedikit atau trim sikit aje, bukan apa bulu2 itu yg merupakan ejen penyebar bau phero yg disenangi wanita / isteri. So wahai sahabat bloger ku yg dah bergelar isteri jom ramai2 kita praktikkan sesuatu yg dapat mendamaikan jiwa kita, sesuatu terapi yg sangat membahagiakan kita... Buat tau jgn tak buat nanti rugi :-)...i love u all ...

5 comments:

CHE ROSSLI said...

xda crita mkan ke ari ini(^-^)

♥namapenuh.blogspot.com♥ said...

huhu bujang lg..sabaq sat noo.tq entri

Siti Azlina Abdul Aziz said...

Al-Qasam nak entri makan2 yer, nanti akak akan masukkan yer bila gambar2 dah cukup kuota yer...betul tu untuk yg masih solo izzah sabaq sat noo....:-)

A m m i said...

4 tahun pertama masih tido bwh tiak suami...

masuk tahun ke5..dapat anak sorang..tipis harapan nak buat camtu

masuk tahun ke 7 dapat anak ke-2 dah semakin takde harapan..sebab anak yg sulung tu xleh tgk ammi tido peluk2 abah...jeles hokey. dia taktau kalo abah & ammi x mcm ni dulu xdelah dia tu wujud hahahhaha

Anonymous said...

MOHEMA TU organisasi apa yer?