Tuesday, March 15, 2011

MENU SUP



Assalamualaikum,

Hari ni saja jer tiba2 tekak rasa nak makan benda yang bersup. Alahai dah la aku ni bukan teror masak pun. Tekak ni macam2 citer la pula. Nak makan itu nak makan ini ada2 saja la...

Kebetulan dalam peti sejuk memang ada daging pun, rasa macam nak masak sup jer la hari ni...boleh juga hirup sup kan hehehe...(dah jemu makan nasi..)

So tadi tengah hari dalam pukul satu lebih aku pun mula la bekerja di dapur seolah-olah gaya seorang chef yang sedang memasak hehehe..poyo jer..

Mula2 aku rebuskan daging tu, kemudian aku siang kan bawag merah, bawang putih dan sedikit halia, lalu aku campak jer dalam periuk yang berisi daging. Kemudian aku siang pula sebiji ubi dan sebiji carrot. Tiba2 teringat pula ada bunga kubis yang aku beli di Econsave minggu lepas, lalu aku campak kan semua sayur-sayuran itu ke dalam periuk...

Kemudian aku masukkan perencah sup adabi dan sedikit serbuk perasa...Maka sup aku pun siap dan hanya tunggu ia mendidih sahaja.

Lepas solat Zuhur aku masukkan sup daging ku ke dalam mangkuk dan yummy masuk terus ke tekak dan perut ku hahahaha....:-)

So ini la hasil nya Sup Daging Campak Mencampak nama nya :-) Selamat mencuba...(hehehe..macam chef la konon..)

1 comment:

SayangSal said...

LEPAS DAH HAJAT MAKAN SUP YER..BAGUS-BAGUS...HOMEMADE...DIJAMIN FRESH DARI UMAH....:)