Saturday, March 19, 2011

Anak Kecil Main Api




Assalamualaikum, salam petang Sabtu untuk semua rakan blog sekalian...

Tadi masa aku tengah buat pantauan di FB adik ipar ku, aku terpandang sebuah lagu yg menyayat hati dan juga menginsafkan kita sebagai anak bumi Malaysia...Bila aku dengar semula bait2 lirik lagu ini aku menjadi sangat sebak...

Kenapa? kenapa mesti aku sebak...sebab nya kebanyakkan di atara kita terlalu lalai dengan keeanakkan hidup di dunia sehingga tak sedar akan erti pengorbanan yang sebenar nya. Bukan mudah kita hendak mendapat keharmonian hidup yang sebegini...ia memerlukan sebuah pengorbanan yang sangat besar dan pengorbanan itu adalah dari titisan darah nenek moyang kita.

Wahai rakan2 ku sekalian mari la kita bangkit untuk memajukan diri kita dari terus berada di tahap keselesaan...berjuang la demi agama, bangsa dan negara...:-)

No comments: