Thursday, March 24, 2011

FILEM ANIMASI RANGO JOHNNY DEPP


Assalamualaikum,

Petang tadi waktu masing2 tgh rehat kan diri tiba2 hubby ku bersuara, 'jom ayang kita pi tengok filem rango'. Aku buat tak tahu jer...maklum la cuaca kat luar masih hujan. Tak kan la hubby nak ajak keluar pula kan. Lagipun hubby ku ni baru jer baik dari selesema, batuk jer tak hilang2 lagi. Kemudian sekali lagi dia bersuara, 'jom ayang pi mandi2 kita nak gi tengok filem rango ni..' hehehehe...kalau dah dua kali ajak tu kira betul2 nak pi la ni hehehe....apa tunggu lagi aku pun cargas bersiap.

Tapi sebelum tu aku kena la dulu bagi kucing2 aku yg semua nya berjumlah 11 ekor ni yum..yum..dulu. Kalau tak kebulur pula la anak2 kucing kesayangan kami ni :-)


Rango ni guna suara Johnny Depp. Memang lawak betul la cerita ni.

Cerita dia macam ni, Bunglon memang selalu biasa menyesuaikan diri dengan lingkungannya. Dalam kondisi ekstrim, bunglon akan menyembunyikan dirinya di antara benda-benda lain dan tak ada yang dapat melihatnya. Tapi pernahkah Anda berpikir kalau bunglon yang pandai menyesuaikan diri ini juga mengalami krisis identiti? Cuba saja tanyakan pada Rango (Johnny Depp).

Rango adalah seekor bunglon yang jadi haiwan peliharaan seorang anak. Hidupnya sebagai haiwan peliharaan memang cukup indah. Mungkin ini juga yang membuat Rango menghadapi masalah krisis identiti dan memutuskan pergi dari rumah untuk mencari jati dirinya yang hilang.


Sewaktu Rango mencari identitinya, dia bertemu dengan cinta hati nya yang bernama 'Beans'. Rango juga membantu pekan yang bernama 'Dirt' untuk mendapatkan air. Masyarakat di Pekan Dirt ini mempunyai krisis air yang sangat kronik. Ini semua adalah tipu muslihat dato' bandar pekan itu sendiri.

So jom kawan2 jangan lepas kan peluang untuk melihat aksi Rango yang bertindak menjadi wira di pekan yang bernama Dirt. Apa lagi jom serang panggung yang berdekatan :-)

No comments: