Friday, March 11, 2011

ANDAI KU TAHU



Andai Ku Tahu...itu la lagu yg selalu aku nyanyikan sewaktu aku jaga arwah mama...aku suka sangat dengan lirik tu...walau pun lagu itu melalaikan, tapi bagi aku lagu ini sentiasa mengigat kan aku tentang sesuatu yg dinamakan 'kematian'.

Duduk kat hospital ni memang penat, tapi demi insan yg tersayang aku tetap berada di sisi arwah bonda sewaktu sakit dan sihat nya...

Arwah pun suka dengar lagu ni. Selalu arwah tanya 'sapa yg nyanyi tu cek...?'hehehe ... aku senyum cakap tak tau la rasa nya penyanyi Indonesia...(masa tu memang aku tak tahu nama kumpulan ungu ni hehehe...)
Rupanya banyak lagu kumpulan Ungu ni yg aku suka cuma aku tak tahu nama kumpulan dan siapa penyanyi nya kelakar kan...

So jom kita hayati lirik lagu 'Andai Ku Tahu'...

Andai ku tahu…. Kapan tiba ajalku…
Ku akan memohon tuhan tolong panjangkan umurku…

Andai ku tahu…
Kapan tiba masaku…
Ku akan memohon tuhan jangan kau ambil nyawaku…
Aku takut akan semua dosa dosaku…
Aku takut dosa yg terus membayangiku…

Andai ku tahu…
Malaikatmu kan menjemputku…
Izinkan aku mengucap kata taubat padamu…
Aku takut akan semua dosa dosaku…
Aku takut dosa yg terus membayangiku…

Ampuni aku dari segala dosa dosaku…
Ampuni aku menangis ku bertaubat padamu…
Aku manusia yang takut neraka…
Namun aku juga tak pantas disurga…

Andai ku tahu….
Kapan tiba ajalku…
Izinkan aku mengucap kata taubat padamu…
Aku takut akan semua dosa dosaku…
Aku takut dosa yg terus membayangiku…
Ampuni aku dari segala dosa dosaku…
Ampuni aku menangis ku bertaubat padamu…

No comments: