Sunday, November 20, 2011

MENU TENGAH HARI 20 NOV 2011

air asam
ikan pari bakar
asam pedas tumis
Assalamualaikum...

Hari ni nak citer bab makan la pula. Rasa dah lama tinggalkan entri bab makan ni. So hari ni kita kembalikan keceriaan entri dengan bab makanan hehehe...Tapi kali ni menu semua dari dapoq Chek ni tau...original resepi lagi uolss :-)

Hari ni aku dan suami masing2 dah ok dari demam. So tekak ni rasa nak makan something yg agak pedas sikit la. So pagi2 kami dah ke pasar Bagan Ajam untuk beli semua bahan mentah. Rupanya Mr. Hubby teringin nak makan asam pedas tumis yg aku buat hari tu. Alahai touching la pula bila percubaan pertama aku hari tu membuatkan Mr.Hubby dok teringat hehehe...tak sia2 Chek bejalaq masak kan :-)

Lepas tu Hubby kata teringin nak makan ikan pari bakar la pula. So segala rempah ratus untuk perapannya Hubby aku yg buat. Kerja aku hanya siang ikan jer. Bab masak ni Mr. Hubby yg banyak buat. Aku hanya menurut perintah, asistant chef jer kan :-)

Menu ikan bakar tu air tangan dari suami ku, begitu juga dengan air asam tu. Kalau uollss semua nak tahu, famili Hubby aku ni memang terer kalau buat air asam ni semua. Maklum la dia orang ni memang kaki makan air asam hehehe...serius memang sedap, terutama bila buat nasi daging, alahai memang tak boleh lawan la air asam famili mertua aku buat dengan air asam kedai :-)

Aku cuma siapkan asam pedas tumis aku tu jer. Alhamdulillah habis juga suami aku makan nasi, nampak berselera juga la tadi. Aku pun sama, bila mulut tengah pahit2 ni kena asam2 alahai terbuak selera Alhamdulillah...

So, jom la layan apa yg patut...ingat petang2 nanti nak buat cucur udang + jagung la, boleh cicah dengan asam pedas tumis aku tu hehehe...layan...:-)

No comments: