Monday, November 21, 2011

SEDANGKAN LIDAH LAGI TERGIGIT

gambar sekadar hiasan
Assalamualaikum...

Semalaman aku tak dapat lelapkan mata, aku tahu itu semua salah aku. Aku yg silap, terlalu mengikut kata hati dan terlalu buruk sangka dengan orang yg aku cintai. Ya Allah maafkan aku Ya Allah.

Itulah lumrah yg selalu dialami oleh sepasang suami isteri, hidup tak pernah lari dari pertengkaran. Tapi betul tu, dengan adanya kesabaran, kasih sayang yang tak berbelah bagi Insya Allah semuanya akan dapat diatasi dengan mudah.

Aku percaya setiap pertengkaran itu ada sebab musababnya. Kerana terlalu sayang, terlalu cinta pun boleh jadi satu topik pertengkaran. Begitu lah yg terjadi kepada aku. Aku dan suami tak pernah lari dari situasi macam ni. Tapi syukur Alhamdulillah aku mendapat seorang lelaki yg betul2 mencintai aku seadanya, lelaki yg betul2 mengasihi aku dengan sepenuh hatinya. Aku rasa bertuah sangat Ya Allah.

Selama ini, kalau kami bergaduh tidak pun terkesan di hati aku, malah aku akan terus dengan sikap degil aku tu. Tapi semalam pertengkaran kami membuatkan aku berfikir sehingga semalaman aku tak dapat lelapkan mata...kata2 manis suami ku masih terngiang-ngiang di cuping telinga ku.

Ya Allah betapa dia terlalu cintakan aku. Betapa dia terlalu kasihkan diri ku. Aku tahu ini lah anugerah Allah yg terbesar buat aku kerana di beri seorang suami yg benar2 cintakan aku setulusnya. Ia benar2 memberi aku satu pengajaran hidup yg indah.

Ya Allah tolong lah aku, aku betul2 ingin terus mencintai dan terus belajar mengasihi suami ku sebagaimana dia sudi menerima segala kelemahan ku. Aku insan yg serba serbi kurang. Insya Allah aku akan terus mengejar bahagia itu agar ia menjadi milik kami berdua...

Ya Allah teruskan lah merestui kami...pupuk kan lah dalam hati kami rasa cinta , suburkan lah dalam hati kami perasaan sayang dan kurniakan lah kami zuriat bagi mengukuhkan ikatan cinta kami...Terima kasih Ya Allah di atas rasa keinsafan ini...Alhamdulillah....

No comments: